Rekvisitagruppen har en lista på allt som behöver göras och arbetet flyter på bra, här håller några på att måla den stora kulissen.
Vi har beslutat att det blir fyra föreställningar, tre för barngrupper och en för övriga studenter. Anledningen till detta är att det endats får vistas 70 personer i dramasalen åt gången och det är sammanlagt över 90 barn som vi har tänkt bjuda in, detta innebär att vi kan bjuda in cirka 30 barn varje föreställning. Barngrupperna är inbjudna tisdag, onsdag och torsdag förmiddag mellan kl. 10.00-10.30 och studenter är välkomna på tisdag eftermiddag mellan kl. 13.00-13.30. Inbjudningarna är utskickade och Marie Simonsson kommer lägga upp ett anslag på ping pong där övriga studenter bjuds in. För att ha koll på hur många som kommer och att det inte blir för många, sitter en lapp på dörren till musiksalen där studenter kan skriva upp sig om de är intresserade av att komma.
Så här ser inbjudan ut som gått ut till barngrupperna
Vi har även haft vårt första generalmöte under fredag eftermiddag, närvarande var jag (rekvisita, hade även stöd av Sanna), Malou (musik), Sara B (manus) och Marie Simonsson. Alla rapporterade hur respektive grupp låg till och om de behövde hjälp med något. Vi diskuterade även att det vore roligt om alla barnen fick med sig en röd ballong efter föreställningen, alla ska leta efter röda ballonger hemma. Marie föreslog att vi skulle kunna stå nere i entrén med varsin ballong när barnen kommer ner och ska tillbaka till förskolorna. För att ballongerna inte ska hänga ska vi kolla upp om vi kan få tag i helium.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar